keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

JUST NYT

Hehee, kävinpä tossa eilen elämäni ensimmäisissä pääsykokeissa. Paikkakunta oli Jyväskylä ja ala enkunkielinen sairaanhoitaja. Selvisin kokeesta hyvin eikä megajännitys ilmestyny missään vaiheessa paikalle. Huh, olipahan kokemus!! Nyt oon astetta rikkaampana menossa kohti seuraavia kokeita: sairaanhoitajan ja luokanopettajan. Niihin mä tosiaan hain tän kevään haussa. Kuulostiko yhtään mun jutuilta?
     Ihan ykkösykköstoiveena ois päästä jo tässä haussa Tampereelle tai Lahteen opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Mutta tällä hetkellä suunnitelmissa ois pitää välivuosi töitä tehden. Mutta aika näyttää tuleeko eteen muutto jo nyt vaiko vasta vuoden päästä! Mulla onki sen takia tosi hyvä olo just nyt - en tiedä mitä syksy tuo tullessaan. On hyvä elää hetkessä. Nauttia enemmän ja stressata vähemmän. Ei oo maailmanloppu, jos eka haku ei mee nappiin - saisinpahan hyvän syyn jäädä vielä hetkeks rakkaiden lähelle. 
Vitsi, et tuli tehtyä kiva kiharapilvi pitkästä aikaa! Mulla oli tänään vapaapäivä töistä ja oon fiilistelly sitä tukan väkertämisen lisäks mm. soittamalla musiikkia kovaa (todella kovaa..) ja tietenki laulanu (okei vähä ehkä myös tanssinu) mukana. Voiko vapista paremmin viettää? No okei oisin toki voinu myös mennä ulkoilemaan tonne kevätauringon alle.. Mutta enhän mä malttanut, kun piti tota uutta shortsihaalariakin sovitella ja mallailla peilin edessä. Eikä oo kuulkaas ihan mikä vaan haalari, vaan oikeen vartavasten ulkomaanmatkalle ostettu. Varattiin poikaystävän kanssa matka loppukesästä Turkkiin! Mulla on jonkinlaisia ennakkoluuloja tota maata (ja esim. Bulgariaa) kohtaan, mut toivottavasti ne on vaan niitä luuloja. Koska todistettavasti Egypti oli jotain aivan muuta kuin mitä pienessä päässäni olin ajatellut sekä muitten puheiden perusteella olettanu. Siispä kohti uusia seikkailuja! Kertokaa ihmeessä kokemuksia Turkista, osaan sit taas vähä varautua kun lähtö lähenee, heh! 

8 kommenttia:

  1. Heiii onks toi sortsihaalari h&m:ltä?? Koska kattelin ittekki samantyyppistä vähän sillä silmällä kerran, iiiimuisen kiva! :D Turkista sen verran, että siellä kaikilla tarjoilijoilla oli kunnon takapiiskat vuonna 2011 (joten luultavasti sama muoti on edelleen vallalla) ;)) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo on!! Iha superkiva ja hintakaan ei kirpassu :--D! Hahaa voi ei, takajörgen-miehiä..

      Poista
  2. Turkkii kannattaa mennä :--)! Mä oon ollu siellä kaks kertaa ja tänä vuonna meen taas. Ihmiset on ystävällisiä ja ne rakastaa suomalaisia ! Siel on myös hyvii liikkeit ja merkkivaatteit saa aika halvalla c:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä!! Luinkin jostain, et on suhteellisen halpaa. Ja sehän on vaan plussaa ;-)!!

      Poista
  3. Siis turkki on ihan mahtava paikka! Jos olette Alanyaan menossa, niin suosittelen lämpimästi, turkkilaiset osaa melko hyvin suomea, koska siellä on kuitenkin paljon suomalaisia turisteja ja turkkilaiset miehet tykkää vaaleatukkaisista naisista, että varo vaan ;-) Ei ne sua syö, saat vaan ehkä paljonpaljon huomiota niiltä :-) Mutta siis kaikinpuolin todellakin ihana paikka, kerran olen käynyt ja aion lähteä uudestaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes! Toivottavasti mäki tykkään! Alanyaan ollaan tosiaan menossa ja mä veikkaan, et (kaupustelu)kulttuuri on aika samanlainen kuin Egyptissä: kaikkea tuputetaan, juotetaan litkuja, tarjotaan lahjuksia, flirttaillaan epätoivoisesti.. Mutta oon oppinu, ettei pahemmin kannata silmiin kattoa eikä varsinkaan hymyillä :-D Sillä sai ainaki Egyptissä niitä miehiä vähän kontrolliin. Toi onki se ainoo miinus, nimittäin toi suomalaisuus siellä. Sellaset matkat on ihania, missä ei kuule äidinkieltään viikkoon, vaan ollaan "maassa maan tavalla" -meiningillä. Mutta kaipa se on aika itsestään kiinni kuinka kansainvälisen loman saa aikaan (valitsemalla suomalaisen ravintolan sijaan paikallisen jne..) :-D Ohhoh, tulipas stoorailtua, mutta hyvä että suosittelet!! 8)

      Poista
  4. Oooooot niin upee !! Miten teit nuo kiharat? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos!! Tein ne remingtonin kiharruspuikolla :)

      Poista